Jag har gjort det igen..

Kommentera

Som rubriken låter så har jag gjort det igen. 

Jag kan börja med att säga att när man har blivit förälder så tar det tid innan energin är tillbaka på topp. Vissa dagar är bättre än andra och vissa är sämre än andra. 

Även om M har varit hemma så har hans energi varit pendlande också och han har tagit hand om alla andra sysslor här hemma. 

Till saken jag ska komma är att jag har lovat mig själv att inte äta så mycket snabbmat och färdigrätter samt godis därför att dels är hemlagad mat godare och bättre samt att jag mår bättre av det. 

Men man tänker ju att det är ju snabbt fixat att göra dessa matinköp och äta. Jag hade en tanke att de två första veckorna hemma får gå som de går. Imorgon är det de två veckorna borta. I lördags köpte jag lösgodis för att jag var sugen, hela den är knappt något taget ur. Varför kan man undra? Jag mådde illa av det, samma sak med all snabbmat.. 

Jag åt inte jättenyttigt under graviditeten men nu efter graviditeten så mår jag illa av godis, glass och framför allt snabbmat. 

Nej nu får det bli ändring på detta. 
Jag gillar ju baconquinoa och quinoasallad och imorgon ska jag testa på mig en ny maträtt! Imorgon är det även dags för en update om hur jag mår 2 veckor efter förlossningen! 

Bilden nedan gör mig illamående, kanske bra för då kan jag skärpa mig bättre! 
Har ni något tips för att äta hälsosammare eller hålla något mål, så släng gärna in en kommentar!