2017, vad kommer ske och vad vill jag ha ut av 2017

Kommentera
Ett nytt år och nya händelser samt upplevelser kommer 2017 att bidra med. 
Jag har dock inte några mål med detta år utan saker jag ska försöka leva upp till. 
Det jag vill ha ut av 2017 är lycka och kärlek, umgås med nära och kära, ta vara på varje dag, skapa bra minnen och må bra. 
Att vara envis med saker är bra så därför får ni läsa här under. 
 
* Bloggandet ska bli bättre. Detta har jag sagt flera gånger om, men jag ska försöka få in 3-4 inlägg i veckan när jag är mammaledig. Kan bli svårt men har jag fasta saker och planerat bloggandet så går det mycket fortare. Jag har planerat lite blogginlägg för kommande dagarna samt 2017: Mina planer för kost och hälsa 2017, Varje fredag kommer en ny gravidvecka med gravidupdate tills bebis kommer, därefter när hon kommer så kommer jag påbörja om hennes utveckling och min vecka för vecka kropp tillbaka, hur det går med viktminskning, hur jag mår och hur jag äter, samt när vi fått in rutiner och liknande. Jag har även tänkt att skriva om youtubers och inspiriatörer. Har jag missat något eller som ni vill veta så säg till! Vill ni att jag ska ha frågestund om graviditet och annat, skriv så vet jag! 
 
* Tvättmaskinen kommer hem(jag är så glad över det haha), då vi har tvättstuga på vån 3 har jag inte kunnat bära upp tvätten själv och tvättat och det blir mickes uppgift när han är hemma. Men snart kan jag hjälpa till med det! 
Bildresultat för tvättmaskin tecknad
*I slutet av januari är det beräknad förlossning för vår älskade lillplutt, närmare sagt den 26/1. 
Det är nu 22 dagar kvar och jag har blivit rekommenderad till att ta det lugnt. Det är lätt att säga men svårt att göra vissa dagar. Jag har fått en del frågor om förlossning och hur jag känner inför det, men vill ni så kan jag göra ett inlägg inför förlossningen, hur jag känner för det och hur vi tänkt det osv. 
 
* Jag fyller 22 och kommer ha bebis och älskling hos mig. 
 
Bildresultat för hjärta
 
* Som ni vet studerar jag på Mora folkhögskola och denna termin ska vi läsa medicin 1, jag har visserligen läst den så nyligen så skolan behöver ha in de papper för betyget så att jag kan validera den. Man kan säga att jag har tagit uppehåll i kursen för tillfället. Vi har beräknat att jag kommer tillbaka till hösten ( jag har redan separationsångest från lillfian som inte är född och Micke) så det kommer att bli en utmaning men det får vi ta tag i till i höst. 
Bildresultat för studier
 
* Jag ska vara hemma först med barnet och Micke kommer ta andra delen vilket betyder att vi kommer ha sommaren hemma tillsammans. Han har semester och jag är hemma med bebis och vi får hoppas på en bra sommar och att vi kan hitta på lite aktiviteter som passar oss och bebis. Vi har ju inte haft semester samtidigt nångång alls då jag har jobbat som jag gör och jag tog ingen semester förra året pga olika omständigheter. Så lite familjetid ska vi få tillsammans förhoppningsvis! 
 
* Under graviditeten så har mitt ätande spårat ur. Sötsuget har varit stort och jag har ätit lite väl onyttigt. Det som är bra oavsett detta är att bebis växer som hon ska och följer den kurvan som hon ska. Mina prover har varit bra såsom blodsocker, urin, blodprov och alla andra prov man tar. Jag ska börja nu lite smått innan bebis kommer med att äta nyttigare, dock funkar det inte varje dag när man är gravid men därefter när hon tittat ut så ska jag bli mer nogrann med maten. Jag har lite recept och förslag som jag ska äta och det kommer komma upp här. Dessutom tränade jag innan jag blev gravid men det har inte varit prio 1 nu under graviditeten så jag ska försöka komma igen med det lite smått här hemma under ledigheten och när det finns möjlighet och tid så ska jag återvända till gymmet.